annettebengtsson.blogg.se

2017-02-28
21:30:23

Longering över bommar🐮

Longering stod pĂ„ schemat med damen. Åkte vid 18 mot stallet med ett stopp hos mina förĂ€ldrar dĂ„ dem skulle bjuda pĂ„ semlor. NĂ€r jag var dĂ€r lĂ€mna jag Kickan och hĂ€mta mamma för stallet. Först fixa vi stallet med allt frĂ„n mockning mm innan vi tog in hĂ€starna. Jag kan faktiskt erkĂ€nna att jag var djupt besviken pĂ„ Goldie nĂ€r jag hĂ€mtade henne. Min plan var att dĂ„ hon börjat fĂ€lla skulle rulla sig i leran och sĂ„ kunde jag fĂ„ bort lös pĂ€ls samtidigt som leran. Det vara bara det att hon INTE hade rullat sig sĂ„ hon var ganska ren. Min plan gick i kras😔


Iallafall blev det fix med hĂ€starna innan mamma gick ut med Dixi dĂ„ hon skulle rida en stund innan jag kunde komma ut med Goldie. 
Jag passade Ă€ven pĂ„ att plocka fram tre bommar till mig medan jag suporta mamma. 
NĂ€r hon började bli nöjd kunde jag hĂ€mta ut Goldie och köra igĂ„ng. Vi höll inte pĂ„ sĂ„ lĂ€nge dĂ„ det dels Ă€r slitsamt och meningslöst att Ă€lta samma sak. 
SĂ„ nĂ€r hon skrittat över bra ett par gĂ„nger fick hon trava och nĂ€r jag var nöjd med traven bytta jag varv och gjorde likadant dĂ€r. Goldie var duktig och tĂ€nkte till sjĂ€lv vart hon skulle sĂ€tta ner hovarna. Nöjd med henne idag. 
Efter passet fick hon backontrack tÀcket pÄ och djÀvulsklo pÄ bakknÀna. SÄklart fick dem kraftfodret innan vi Äkte för natten.

Kommentar:
2017-03-01 @ 21:05:20
#1: Mamma

Ni var duktiga och jag var nöjd med Dixi. Vi gjorde lite mjukgörande övningar. Fina bilder pĂ„ dig o Goldie❀

Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: