annettebengtsson.blogg.se

2014-11-30
16:53:25

Helgen

Konstigt nog har jag ej haft tid att blogga 😗

Men skriver nu istĂ€llet en sammanfattning 😊

I fredags sĂ„ red mamma och jag tillsammans pĂ„ ridbanan efter jobbet och kvĂ€llsmaten (frĂ„n chop chop😍)
Vi red volter och serpentiner runt nÄgra bildÀck. Goldie var mjuk och fin och det gick Àven bra för mamma pÄ Dixi tills vi börja med skÀnkelvikning. Dixi ville inte göra Ät ena hÄllet sÄ jag hoppa upp och testa, resultat blev en stegrin i protest. EfterÄt smörjde vi in Dixis bakknÀn med liniment och dÄ blev hon riktigt sur. Hon har antagligen en överanstrÀngning dÀr. Vilket resultera i att hon protesterade mot jobbet.

IgÄr var vi ivÀg och firade min morbror som fyllde 50 pÄ fredagen. Han hade öppethus och bjöd pÄ mat och fika.

Efter det tömkörde jag Goldie över bommar innan inslĂ€ppet och det gick bra i vĂ€nstervarv men i hĂ€ger sparka hon mera pĂ„ dem sĂ„ de flög i vĂ€g 😕

Idag red mamma och jag ut en svĂ€ng och fixade sedan stallet. Åkte sedan en snabbis till hööks och handla reflextĂ€cke till Kickan dĂ„ hon haft sönder sitt.   

VÀntar nu pÄ att förÀldrarna och syrran ska komma och Àta pizza hos mig!

Ha en bra kvĂ€ll 👋
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: